1-اداره امور اجرایی و هماهنگی امور واحدهای هسته گزینش طبق دستورالعمل های هیأت مرکزی و هیأت عالی گزینش
2-اجرای کلیه مصوبات هسته گزینش ، هیأت مرکزی و هیأت عالی گزینش
3-صدور احکام انتصاب کارکنان ، پس از بررسی تأئید هسته گزینش
4- ارتباط و هماهنگی لازم با دستگاه متبوع جهت اخذ امکانات مورد نیاز هسته اعم از پرسنل ، فضای کار ، وسایل نقلیه و ... جهت انجام صحیح وظایف محوله
5-پیشنهاد بودجه مورد نیاز هسته به بالاترین مقام دستگاه و پیگیری تا حصول نتیجه
6- پیشنهاد نمودار تشکیلاتی مورد نیاز هسته به هیأت مرکزی گزینش پیگیری تا مرحله تصویب نهائی
7- انجام مکاتبات لازم با هیأت مرکزی ، سازمان مربوطه و واحدهای تابعه و داوطلبان جهت ابلاغ مصوبات و آراء گزینشی و پیگیری امور جاری
8-پیگیری نیازهای هسته نسبت به امکانات و نیروی انسانی در موارد استثنایی پیش بینی نشده یک ماه قبل از شروع امر گزینش به بالاترین مقام دستگاه
9- نظارت بر اجرای دقیق گزینش مشمولین تبصره 2 ماده 2 قانون گزینش (اعزام به ماموریت ثابت خارج از کشور ، ماموریت یا انتقال به دستگاه دیگر در مشاغل حساس ، بورسیه شدن ، داوطلبان مرکز آموزش عالی وابسته به دستگاهها)
10- تدوین گزارش از عملکرد هسته و ارائه به هیات مرکزی و بالاترین مقام دستگاه
11- برنامه ریزی و پیگیری جهت تشکیل منظم جلسات هسته گزینش
12- انجام اقدامات لازم جهت شرکت کارکنان هسته در برنامه های آموزشی مصوب
13- نظارت در اجرای امور رایانه ای در هسته طبق مصوبات هیات مرکزی و هیات عالی گزینش
14- انجام کلیه امور پشتیبانی ، اداری ، روابط عمومی ، تدارکات و......هسته گزینش
15- انجام کلیه اقدامات اجرایی مربوط به رسیدگی به شکایات داوطلبان در مرحله اول تجدید نظر
16- پیگیری جهت رعایت زمان بندی فرآیند گزینش داوطلبان
17- شرکت در جلسات شورای مدیران اداره متبوع
18- برنامه ریزی جهت شرکت نماینده هسته در مصاحبه های تخصصی دستگاه